Virtual Care – Zoom for Healthcare Status Report

The Provincial Virtual Care Program has been operational for approximately 7 months. There have been many successes, lessons learned, and opportunities for growth. We would like to update you on the Program with a focus on Zoom for Healthcare (ZoomH) usage. 

ZoomUsageEN.jpg


ZoomUserEN.jpg

Zoom Survey Results EN.jpg

Highlights

Common themes:

  • easy to use
  • safe
  • continuity of care
  • reliable
  • convenient
  • flexibility for clients and clinicians

Zoom Survey Numbers EN.jpg

Challenges

Common themes:

  • lack of "real" contact – human touch
  • barriers to technology/internet access
  • not well-suited to all patients
 

Opportunities

  • Better "webside manner" can add a "human touch" to a virtual visit.
  • Providing education and assistance to develop digital literacy of clients and providers
  • Creation of community access points
 

Zoom Survey User Feedback EN.jpg

Soins virtuel en practique

Soins virtuels  – Rapport périodique Zoom pour la télésanté

Le Programme de soins virtuels provincial opère depuis environ 7 mois. Il y a eu plusieurs succès, des leçons apprises et des occasions pour la croissance. Voici une mise à jour sur le Programme avec un accent sur l'utilisation de Zoom pour la télésanté (ZoomHC).






Zoom Survey ResultsFR.jpg

Points saillants

Thèmes communs :

  • Facile à utiliser
  • Sécuritaire
  • Continuité des soins
  • Fiable
  • Pratique
  • Flexibilité pour clients et cliniciens

Zoom Survey Numbers FR.jpg

Défis

Thèmes communs :

  • Manque de contact réel, « toucher humain »
  • Obstacles techniques/Internet
  • Pas adapté à tous les patients
 

Opportunités

  • Bonnes pratiques peuvent ajouter un « toucher humain »
  • Fournir l'éducation et l'aide afin de développer la culture numérique chez les clients et les fournisseurs de soins
  • Création de points d'accès communautaires

Zoom Survey User Feedback FR.jpg