​​​​​​​​​​​​​​New Brunswick's Electronic Health Record (EHR)

An Initiative of eHealthNB


Introducing our new eHealth NB Centre powered by iTacit!

A new access process for the Electronic Health Record (EHR) will be implemented to better serve our users. We will be transitioning our EHR access forms and training modules to iTacit, an interactive digital platform that will provide our stakeholders with several benefits:

        • Continued secure storage of all documentation and personal information.
        • A user-friendly e-learning experience.
        • The ability to contact the EHR Administrator with the click of a button.
        • A one-stop shop for communication, updates, and additional training.


Request Access

To be granted access to the Electronic Health Record, the following steps must be completed:

Step 1: Create an eHealthNB Centre account

      • To begin the EHR Access process, you will need to create an account on our eHealthNB Centre. Use the email to which you wish to receive communications and training.
            • If you already have an account for the eHealth NB Centre, do not create any additional accounts and proceed to Step 2.
      • Upon registration, you must select a location and role. If you do not see your role within the drop down, email the EHR Administrator at EHRaccess@gnb.ca.
      • Once your account has been created, you will receive an email confirmation.
      • If you require detailed instructions specific to the self-registration process, please click here.

 

Step 2: Complete the EHR Access Request form

      • Once you have created your account, login to the eHealthNB Centre and locate the required forms under the My Activities tab.
      • Complete all fields and submit the required forms.

 

Step 3: Complete both the online Privacy and EHR Training

      • Once the required forms are completed online in the eHealthNB Centre, the EHR Administrator will review your request and, upon approval, you will be enrolled in two courses:
            • Privacy Training (15 minutes); 
            • EHR Training (20 minutes).
      • Once the two courses are completed and your access request is approved, you will receive an email from the EHR Administrator informing you that your access to the EHR is ready.

​ 

For additional information or questions about the EHR access process please contact: EHR Administrative office (EHRAccess@gnb.ca).​​

Processus d'accès du DSÉ

Dossier de santé électronique (DSÉ) du Nouveau-Brunswick

Une initiative de la CyberSantéNB



Présentation de notre nouveau centre eHealth NB alimenté par iTacit!

Un nouveau processus d'accès pour le Dossier de santé électronique (DSÉ) sera mis en œuvre pour mieux servir nos utilisateurs. Nous allons faire la transition de nos formulaires d'accès au DSÉ et de nos modules de formation vers iTacit, une plateforme électronique interactive qui offrira à nos parties prenantes plusieurs avantages :

      • Stockage sécurisé continu de tous les documents et renseignements personnels.
      • Une expérience d'apprentissage en ligne conviviale.
      • La possibilité de contacter l'administrateur DSÉ en cliquant sur un bouton.
      • Un guichet unique pour la communication, les mises à jour et la formation supplémentaire.


Demande d'accès 

Afin d'obtenir accès au Dossier de santé électronique, les exigences suivantes doivent être rencontrées :

Étape 1 : Créer un compte du centre de CyberSantéNB

      • Pour débuter le processus d'accès au DSÉ, vous devez créer un compte sur notre Centre de CyberSantéNBUtilisez le courriel auquel vous désirez recevoir des communications et la formation.
            • Si vous avez déjà un compte pour le Centre de CyberSantéNB, ne créer pas des comptes additionnels et procédez a l'étape 2.
      • Durant l'enregistrement, vous devez sélectionner un emplacement et un rôle.  Si vous ne voyez pas votre rôle dans le menu déroulant, veuillez envoyer un courrier à l'administrateur du DSÉ au EHRaccess@gnb.ca.
      • Une fois que votre compte a été créé, vous recevrez un courriel de confirmation.
      • Si vous avez besoin d'instructions détaillées spécifiques au processus d'auto-inscription, veuillez cliquer ici.

 

Étape 2 : Compléter le formulaire de demande d'accès du DSÉ

      • Une fois que vous avez créé votre compte, connectez-vous au Centre CyberSantéNB et trouvez les formulaires requis sous l'onglet Mes activités.
      • Remplissez tous les champs et soumettez les formulaires requis.

 

Étape 3 : Compléter les deux formations obligatoires

      • Une fois les formulaires requis remplis en ligne dans le Centre CyberSantéNB, l'administrateur du DSÉ examinera votre demande et, après approbation, vous serez inscrit à deux cours :
            • Obligations en matière d'accès et de protection des renseignements personnels pour les utilisateurs du DSÉ (15 minutes); 
            • Formation du DSÉ (20 minutes).
      • Une fois les deux cours terminés et votre demande d'accès approuvée, vous recevrez un courriel de l'administrateur du DSÉ vous informant que votre accès au DSÉ est prêt.


Pour plus de renseignements ou pour toute autre questions au sujet du processus d'accès au DSÉ, veuillez contacter: ​Bureau d'administration du DSÉ (EHRAccess@gnb.ca).