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Client Registry (QueryAdd/Update)


Updating the Client Registry

The following guidelines outline best practices for adding or updating a patient in a Certified EMR. These updates are sent to the Client Registry to ensure accurate, up-to-date information is available to all clinicians providing care in New Brunswick.

Field labels may vary by EMR, so the guidelines below focus on general practices to ensure updates are accurate. For EMR-specific instructions, please refer to training provided by your EMR vendor.

This guide is also available as a PDF download (English /French).


Area
Do's
​❌ Don'ts
​General
  • Ask to see their provincial health card 
  • Verify the expiry date on the card
  • Always confirm demographic information at the time of the encounter
  • Ask the patient to provide the information ​
  • Don't read the information to the patient for validation​
  • Don’t create duplicate patient records
  • Don’t overwrite an existing patient with another’s information

​Names

  • Enter the patient’s name exactly as it appears on their official identification to ensure it accurately reflects their identity
  • Use the patient's legal name (i.e. documented first, second and last names only)
  • Include the space, dash (-), hyphen or apostrophe that might be part of a two-part given name as verified on supporting identification
  • If a patient has only one legal name, record the name in the last name field and the first name field: e.g. FirstName: "Madonna", LastName: "Madonna"
  • Don't enter initials as part of a name unless it is actually a one character name (e.g. "J")
  • Don't enter a title as part of a name - keep it separate if a title field is available in your EMR (e.g. Dr., Sr., Fr. etc.)
  • Don't rely on the Medicare card as having the full legal name as the card may not have enough space for the full name​

​Alternate Names, Nicknames or Preferred names

  • If the patient goes by a name that is different from their legal name, record them as alternate names in the EMR. This field may be labelled "nickname" or "preferred name" in your EMR

  • Don't use an alias or nickname as part of a patient's legal name

​Date of Birth

  • Confirm the date of birth when the patient presents for care
  • If the date of birth is unknown, enter it as January 1, 1900


​Address

  • Enter street address, city, province and postal code - these are mandatory parts of all Canadian mailing addresses
  • Use Canada Post approved abbreviations for the street type and the province. (e.g. "St" not "Street", "Ave" not "Avenue" etc)
  • Always enter the postal code for Canadian addresses using the "A1A 1A1" format
  • ​Don't use special characters such as # , : ; ( )
  • Don't use dots (.) in street and province abbreviations (e.g. "NB" not "N.B.")
  • Don't input information in any address lines that is not part of the address (e.g. do not put someone's name as the first part of the address)

​Phone Numbers

  • Enter in the Home Phone number field whenever possible



  • ​Don't enter text indicating telephone type in the number field (e.g. "506 555 1212 cell")

​Non-human Patients
  • Enter a "ZZZZ" prefix to the last name for any non-human patients that are registered (e.g. "ZZZZDOG, FIDO")




Mettre à jour du Registre des clients

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Registre des clients (RequêteAjouter/Mettre à jour)


Mettre à jour du Registre des clients

Les lignes directrices suivantes décrivent les meilleures pratiques pour l'ajout ou la mise à jour des informations d’un patient dans un DME certifié. Ces mises à jour sont envoyées au Registre des clients afin que tous les cliniciens fournissant des soins au Nouveau-Brunswick aient accès à des renseignements exacts et à jour.

Les étiquettes de champ peuvent varier selon le DME. Les lignes directrices ci-dessous mettent donc l'accent sur des pratiques générales visant à assurer l'exactitude des mises à jour. Pour des instructions propres à votre DME, veuillez consulter la formation fournie par votre fournisseur.

Ce guide est également disponible en téléchargement PDF (anglais /français).



Area
​✅À faire
​❌ À ne pas faire
Général
  • Confirmez toujours les informations démographiques au moment du service
  • Demandez au patient de fournir les informations
  • Demandez à voir leur carte d'assurance-maladie provincial
  • Vérifiez la date d'expiration de la carte 

  • Ne lisez pas les informations au patient pour la validation
  • Ne créez pas des dossiers patients en double
  • Ne remplacez pas les informations d'un patient existant par celles d'un autre

Noms

  • Saisissez les noms avec précision dans votre DME afin de refléter fidèlement l'identité du patient
  • Utilisez le nom légal du patient (c.-à-d. prénom, nom et prénom documentés seulement)
  • Inclure les espaces, le tiret (-), le trait d'union ou l'apostrophe qui pourraient faire partie d'un prénom composé, tel que vérifié sur la pièce d'identité justificative.
  • Si un patient n'a qu'un seul nom légal, enregistrez-le dans les champs nom de famille et prénom : p. ex., Prénom : "Madonna", Nom de famille : "Madonna"


  • N'entrez pas d'initiales dans le champ du nom, à moins qu'il ne s'agisse d'un nom d'un seul caractère, p. ex., « J »
  • N'entrez pas de titre dans le champ du nom - gardez-le séparé (p. ex., Dr., Sr., Fr., etc.)
  • Ne vous fiez pas à la carte d'assurance-maladie comme preuve du nom légal complet, car la carte peut ne pas avoir assez d'espace pour le nom complet.


Autres noms ou surnoms

  • Si le patient utilise un nom différent de son nom légal, inscrivez ce nom comme nom alternatif dans le DME. Ce champ peut être intitulé « surnom » ou « prénom usuel » dans votre DME.
  • Les noms de jeune fille peuvent être enregistrés si votre DME supporte ce champ.
  • N'utilisez pas d'alias ou de surnom dans le nom légal d'un patient.

Date de naissance

  • Confirmez la date de naissance lorsque le patient se présente pour des soins.
  • Si vous ne connaissez pas la date de naissance, indiquez la date de naissance comme étant le 1er janvier 1900.
  • Suivez le format de date utilisé par votre DME afin que les chiffres du « jour » et du « mois » soient saisis aux bons endroits.


Adresse

  • Entrez l'adresse civique, la ville, la province et le code postal – ce sont des éléments obligatoires de toutes les adresses postales canadiennes.
  • Utilisez les abréviations approuvées par Postes Canada pour le nom de la rue et la province. (p. ex., « St » et non « Street », « Ave » et non « Avenue », etc.)
  • Entrez toujours le code postal des adresses canadiennes en utilisant le format « A1A 1A1 »

  • N'utilisez pas de caractères spéciaux tels que # , : ; ( )
  • N'utilisez pas de points (.) dans les abréviations de rue et de province (p. ex., « NB » et non « N.B. »
  • Ne saisissez pas d'informations dans des champs d'adresse qui ne font pas partie de l'adresse (p. ex., ne mettez pas le nom de quelqu'un en première partie de l'adresse)


Numéros de téléphones

  • Entrez le numéro de téléphone dans le champ prévu, si possible

  • N'entrez pas de texte indiquant le type de téléphone dans le champ du numéro (p. ex., « 506 555 1212 (numéro de cellule) »)

Patients non humains

  • Entrez un préfixe « ZZZZ » au nom de famille de tous les patients non humains enregistrés (p. ex., « ZZZZDOG, FIDO »)